duminică, 19 octombrie 2014

Branza, branza si... crema de branza!

Suntem diferiti din multe puncte de vedere, suntem superstitiosi, mai mult sau mai putin sau avem cate un mic ritual care, in mintea noastra, ne va face sa ne mearga bine toata ziua. Eu nu sunt superstitioasa, dar am un fetis mititel: cred in astrologie sau mai bine zis in caracteristicile fiecarei zodii. Sunt peste. Si ma regasesc in aceasta zodie.
In fine,  astrologia este ambigua si (dupa parerea mea) fara sfarsit. Dar de multe ori m-am intrebat daca aceste lucruri chiar ne influenteaza atat de mult viata de zi cu zi. Stim sigur ca luna ne influenteaza direct, mareele de aceasta sunt provocate si chiar si noi ne simtim uneori nelalocul nostru cand luna se mai joaca in spatiu.

Aveam o nelamurire insa: daca stiu ce culori mi se potrivesc, ce pietre pretioase sunt potrivite pentru mine, ce imi place sau ce ma incomodeaza (toate aspectele in functie de zodie), oare CE MANCARE MI SE POTRIVESTE? Acest subiect mai-mai ca mi-a lasat gura apa cand l-am scris. Numai gandul te face sa simti gustul fiecarui ingredient in gura.

O intrebare ciudata... Dar la care am gasit raspuns pe masura! Eu sunt o gurmanda si de cand ma stiu sunt fan branza Delaco! Ok, primul pas a fost descoperit, aici nu aveam dubii. Si m-am gandit ca cel mai rapid fel de mancare, potrivit pentru o studenta mereu in alergare este un senvis cu... ce?
Primul strat, crema de branza,  natur, cu verdeata, cu usturoi , nu conteaza sortimentul atata timp cat crema este acolo. Al doilea ingredient secret NEAPARAT trebuie sa fie carne. De pui, de peste... Cred... Nelipsitele legume trebuie sa fie mentionate si ele. Offf sunt atat de nehotarata incat nu stiu ce sa ma fac! As putea la fel de bine sa renunt la paine, carne, legume si sa ma rezum doar la cremele de branza si atat! Aici gasesc si legume si tot ce imi trebuie, dar nu poti pleca undeva cu crema de branza, trebuie sa o adaptezi si sa o camuflezi intr-un "peisaj" mai elegant.

Dar oare trebuie neaparat sa imi fac un senvis? Nu pot sa ma bucur de gustul inconfundabil al cremelor si la mine acasa? Poate un "iceberg" de crema de branza cu verdeturi asezonat cu rosii cherry, masline si gata o cina usoara.
Sau poate o pot integra pe langa peste crud si gata sushi-ul! Si ca tot veni vorba de peste, crevetii sau scoicile calite putin cu usturoi merg la fel de bine. Cum pot sa ma hotarasc? Cu greu! Pentru ca gustul intens de lapte din branzele Delaco se fac fruntase, indiferent ce vreau sa gatesc.

Dar daca gasesc un fel principal pentru fiecare moment al zilei?  Poate asa reusesc sa impac si capra si varza. Urati-mi noroc!

Cascavalul nu s-a lasat gatit la micul dejun! A vrut doar sa fie "imbratisat" de doua felii toast, o feli ede sunca si o felie de rosie si gata! Pranzul a fost capricios: aperitivul (creveti) s-a vrut mangaiat de finetea cremei de branza cu verdeata, iar la felul principal nu am rezistat tentatiei legumelor gratinate acoperite de un strat de cascaval topit Delaco! Cina consta in crema de branza natur, savurata simpla pentru o digestie o usoara pe timpul somnului.

In excursii sau drumetii, senvisurile cu fructe de mare plus crema de branza iti dau pofta de aventura, o vacanta la tara, departe de orasul aglomerat, senvisul clasic cu cascaval si legume proaspete este tot ce ai nevoie, la facultate in pauzele dintre cursuri, un senvis cu sunca si crema de branza cu verdeata este perfect!
Este greu sa imi fac un senvis profile cand ai atatea stari de spirit si momente unice in fiecare zi! Eu una nu ma pot hotari , dar de ce sa ma limitez cand imi pot lasa imaginatia si papilele gustative sa zburde in voie?

Articolul pentru gurmanzi si pofticiosi a fost scris pentru SuperBlog 2014 !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu