miercuri, 20 mai 2015

Prima Intalnire Cu Tehnologia

                                  

Ehe, long time, no see! Vreti sa va povestesc cum a fost prima mea intalnire cu tehnologia? Pai, despre ce tehnologie vorbim? Cea de ultima generatie sau cea pre-istorica, cand jucam Mario sau Duck Hunt pe televizor? Doamne, ce mai radea cainele ala de mine cand ratam sa impusc o rata!

Pot spune ca primul meu calculator a fost, de fapt televizorul sau e prea de moda veche?!

Dar cum sa spui ca e de moda veche Mario? Toata lumea a avut primul ''calculator'' pe televizor! Nu am fost singura! Generatii intregi au prins acea tehnologie ''de ultima generatie''.

La mine a fost dragoste la prima vedere cu acel joc cu caseta, pe care oricum invatasem sa ni-l conectam singuri la televizor, ca sa nu mai stam dupa parinti si sa pierdem astfel minute bune pana sa incepem jocul. Ca deh, printesa din castel nu mai putea astepta, trebuia salvata urgent!

Dar cand ma plictiseam de printese, eu una treceam la vanatoarea de rate. Ma simteam ca in filmele politiste (nu ca stiam eu la vremea aceea ce erau alea), dar eram in mijlocul actiunii si asta conta pana la urma!

Ok, asta a fost de demuuuult, in epoca de piatra. Apoi am mai ''crescut'' si trebuia deja sa primesc si eu un telefon, nu? Altfel cum sa comunici cu colegele din generala despre desene animate si tot felul de jocuri pe calculator (jocuri pe care nu le jucai pe net pentru ca nici macar nu stiai ca exista macar)?

Primul meu telefon chiar era cu ecran color! Wow, iti dai seama ce bine ma simteam ca am telefon color si basca mai avea si poze smechere pe care puteam sa le pun pe ecran! Alte colege primisera telefoane care nu erau cu ecran color, tarziu s-a ''versat'' lumea si incepusera toti cu telefoanele color.

Era un Alcatel ''ultimul racnet'' pentru mine, nu avea camera foto (se inventasera alea atunci sau vorbesc de lucruri SF aici?), dar mergea sa ii agat fel si fel de brelocuri colorate, cu zorzoane si pietricele si il faceam ''trendy-flendy''.

Tarziu, pe cand aveam 13 ani am descoperit ce este ala internetul! Pe un calculator mai batran ca mine la vremea respectiva, dar jur ca nu mai stiu cum au fost primele mele intalniri cu internetul! Am trecut prin toate (cred), clasicul calculator pentium 2 nu ai cum sa nu il stii.

Doar jucam Supaplex la scoala cand aveam orele de informatica, nu? Acum sunt in brate cu laptop-ul personal si ma simt mandra ca am trecut prin etapele tehnologiei treptat si i-am inteles cu adevarat importanta. In epoca de piatra (aka copilarie), cand ti se strica ''calculatorul'' era grav. Mai greu il resuscitai, mai ales ca o data ce ramaneai tu fara calculator, ramanea si restul familiei fara televizor!

Ce vremuri, lumeee! Aproape ca ma simt batrana. Acum suntem atat de saraci, incat nu ne mai permitem nici butoane la telefoane si stau si ma intreb ce vremuri ''grele'' ii asteapta pe copiii si nepotii nostri si nepotii nepotilor nostri si tot asa!

Noroc cu tehnologia care tine pasul si nu ne lasa la greu, ba din contra! Acum ai la dispozitie garantie pentru produsul tau, ''ultimul racnet'', iar daca ti se strica laptop-ul, ei bine, tot tehnologia te salveaza si iti pune la dispozitie cateva ajutoare.

Eu iti recomand cel mai profesionist service calculatoare, care vad ca promite, intre ghilimele: reparatii laptop-uri, ca sa nu ramai in urma.

Hai, zi sincer, aveai in copilarie asa gama larga de profesionisti ca sa iti repare calculatorul? Zau ca eu nu am uitat ce doliu national era cand mi se strica jocul! Nu numai ca nu puteam sa ''socializez'' cu lumea buna (ca doar puteam sa ne jucam si in doi acele jocuri), dar dura o groaza de timp pana iti repara mesterul Manole arca lui Noe!

Azi stau linistita. Tehnologia a evoluat. La fel si oamenii.
Nu pot spune ca sunt dependenta de tehnologie, dar pot spune ca aceasta mi-a facut copilaria mai frumoasa!                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu