luni, 24 octombrie 2016

Casuta vrea update

Sursa foto
Cand am fost apelata telefonic si mi s-a spus ca o ruda indepartata (care a decis sa se mute in Canada) mi-a lasat mie mostenire casuta ei de la malul marii, am fost in culmea fericirii! In primul rand, mi s-a parut o ocazie cu care te intalnesti o singura data in viata, apoi faptul ca mai era si la malul marii chiar mi-a pus capat, pentru ca eu ador marea si deja ma vedeam mutata in noua (si propria) mea casa! Toata viata am visat la cum imi voi amenaja propriul camin, cum sa transform ''casa'' in ''acasa'', stiam deja totul pana in cele mai mici detalii, fara exceptie. Mai pe scurt: m-am bucurat la auzirea acestei vesti! Imi imaginam, in culorile curcubeului, exteriorul, gradina, peisajul... Apoi interiorul, atmosfera, linistea... Nu am mai stat pe ganduri, am acceptat cu inima deschisa acest dar minunat si deja stabilisem sa ma mut, in zilele ce urmau. Desi am discutat multe detalii prin telefon, un singur aspect mi-a ramas si acum intiparit in minte, si anume ultimele cuvinte ale rudei mele care mi-a spus asa: ''Sa ai grija de ea, casuta este una foarte speciala, dar mai are nevoie de cateva mici 'reparatii' pe ici-pe colo.''

Daca la inceput nu am inteles ce a vrut sa spuna prin 'mici reparatii', momentul adevarului a fost de-a dreptul socant! Casa sau mai degraba cladirea in sine, nu avea nici macar geamuri, erau sparte de vanturile puternice, acoperisul parca era gura unui stirb, pe ici, pe colo cu cate un 'dinte' lipsa, firele de curent erau la pamant si nici macar un sistem de incalzire nu avea. Am simtit ca ma pierd cu firea, dar eram hotarata sa nu renunt, ci sa infrunt problema!

Am inceput cu inlocuirea ferestrelor de lemn cu unele din geam termopan si deja toata cladirea isi schimbase total infatisarea! Macar nu ma mai batea vantul prin marginile ferestrei, cum se intampla de obicei. Primul obiectiv de pe lista: bifat!
A urmat, bineinteles, schimbarea acoperisului! Tigla clasica deja e demodata si am hotarat inlocuirea ei cu cea metalica. Am dus si acoperisul la dentist? L-am dus! Obiectivul numarul doi: bifat! Dar daca exteriorul a fost usor de rezolvat, ei bine, interiorul a avut parte de tratamente mai ample. Pentru ca sunt o persoana calculata, imi doream atat confort, cat si economie. Dar nefiind prea documentata in acest domeniu, am hotarat sa apelez la un auditor energetic, care mi-a oferit cel mai complex si complet certificat energetic, mi-a oferit cele mai bune solutii de economisire a energiei si m-a ajutat sa fac cele mai bune alegeri!

Sursa foto
Asa ca am montat pe acoperis panouri solare (pentru cazuri extreme, mi-am achizitionat si un generator), ca sa am parte si de apa calda, dar si de caldura furnizate cu ajutorul luminii, mi-am izolat termic casuta si pe exterior, dar si pe interior cu zapada artificiala si mi-am achizitionat numai becuri cu lumina LED, ca bugetul meu sa fie mereu in siguranta! Dar ca si idee, nu este de ajuns doar sa achizitionezi 'armele' potrivite, trebuie sa le si folosesti corespunzator. Ah, aproape uitasem, tot pentru un consum economic de energie, mi-am achizitionat electrocasnice doar din clasa A++. Cu totii stim ca aceasta clasa consuma cea mai putina energie electrica, iar la polul opus se afla cele din clasa G (de care, eu personal, m-am ferit toata viata). Acum, dupa ce m-am mutat, tot am grija de caminul meu, chiar daca a trecut ceva vreme de la prima noastra intalnire. Cand plec de acasa, de fiecare data scot din priza tot ce inseamna veioza, televizor, calculator (cu exceptia frigiderului). Nu las niciodata becul aprins, chiar daca plec din camera doar pentru cateva minute. In fiecare an respect traditia Orei Pamantului si timp de o ora, pe data de 19 martie, sting toate luminile si scot din priza tot ce am prin casa, ca sa dau inapoi naturii o parte din energia pe care ea ne-o ofera zilnic.

Cu siguranta casa mea este cea mai rasfatata, pentru ca de cand m-am mutat in ea ne intelegem de minune, iar facturile la curent ne sunt prietene, nicidecum dusmani. Nu ne sperie nimic, nici macar intemperiile si capriciile naturii, pentru ca formam o echipa formidabila: eu, casa (care a devenit, intre timp, acasa) si cei de la Enermed Impex SRL (de unde credeati ca am chemat auditorii?). Pe principiul 'cum o ingrijesti, asa o ai' - garantat poti sa te bucuri de economie intr-un mod mai mult decat confortabil, daca faci alegerile corecte.

Aceasta poveste este una fictiva - dar exact asa as proceda si in viata reala, daca as avea propria casa.

Articol scris pentru SuperBlog 2016!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu