vineri, 7 octombrie 2016

Daca e Black...Tie sa fie!

Nu prea le aveam eu cu moda cine stie ce. Nu ma pasionau ultimele colectii semnate de nu stiu ce designer si categoric nu ma imbracam dupa reviste. Am fost mereu genul casual si practic si nu am schimbat nimic mult timp, pentru ca, de ce sa mint, nu aveam de ce! Nu participam la petreceri tematice care iti impuneau un stil anume, nu stiam notiunea de black tie, desi la nunti barbatii poarte costume cu cravata sau papion... Eram dezastru la capitolul moda, nu ma incadram la vreun stil anume, aveam stilul meu personal. O chestie alambicata, combinatia a multe ''natiuni'' de stiluri.

Nu prea purtam eu rochii in general, ce sa mai zic de rochii elegante sau rochii de seara. Cand se ivea o ocazie la care eram invitata, ziceam mai mult pas. Nu suportam sub nicio forma pantofii cu toc, imi provocau dureri infernale. Asa ca am zis sa nu ma leg la cap daca nu ma doare. Pana intr-o zi cand... 

Sursa foto
Sau mai bine zis, pana in ziua in care am atins o varsta la care te confrunti cu evenimente in care este impus un anumit dress code. Atunci am descoperit cat de mult o pot da in bara cand nu am cunostinte minime legate despre ceva anume. Aici este vorba chiar despre acest termen pompos, ''dress code''.
S-a intamplat sa primesc o invitatie la o petrecere tematica, organizata de o verisoara de-a mea, cu ocazia logodnei ei. O verisoara care calatorise mult prin strainatate si avea cea mai open minded gandire pe care am cunoscut-o. Si asta pentru ca a vazut ce inseamna strainatatea si ce inseamna aceste coduri de bune maniere sau bun gust. In fine...

Poveste pe scurt: Am primit invitatia - pe ea scria detalii legate de locatie, data si ora - mai scria si dress code obligatoriu : black tie - m-am pierdut in cuvinte alambicate - a urmat un dezastru si aveam sa ma fac de ras rau de tot.

Sursa foto
Deci cum spuneam, eram varza la capitolul moda, dar eram invitata la un eveniment important. Cand am citit eu cuvintele magice ''black tie'' am crezut ca face referire strict la tinuta barbatilor. Ma gandeam la costume pentru barbati sau la sacouri. Am ignorat cu desavarsire si termenul black si am dat iama in cele mai colorate rochii (nu ca aveam multe) pe care le aveam. Am zis ca sigur voi face senzatie daca voi imbraca rochia galbena in culori tari, cu imprimeuri geometrice. 

A venit seara cea mare si eram tare mandra de mine. Eram convinsa sa voi atrage toate privirile. Nu m-am gandit ca le voi atrage intr-un mod absolut hilar... pentru ca atunci cand am intrat in sala si am vazut o multime de oameni, toti imbracati in negru, primul meu gand a fost ca am gresit locatia. Desi era bine daca greseam, zau! Tin minte ca m-am facut rosie la fata cand verisoara mea s-a apropiat de mine si mi-a spus, vizibil amuzata: ''Ma bucur ca ai ajuns! Te observai de la o posta!'' Evident era prea tarziu sa mai repar greseala si imi era si peste mana. Toata seara mi-am imaginat ca port o punga de hartie pe cap si nimeni nu stie cine sunt. Mai bine sa mi se adreseze cu paunul petrecerii, decat sa stie ca sunt si ruda cu gazda organizatoare. Uneori imi doresc sa am parte de pierderi de memorie legate de acea seara, dar nu sunt asa de norocoasa...

Am jurat ca nu ma voi mai face de ras in acel hal niciodata!!!

Am inteles cat de mult poti suferi din lipsa de informatie. Si am hotarat sa imi repar greseala cu o informare ampla in legatura cu acest dress code.
Si daca nici tu nu esti familiarizat(a) cu acest termen, atunci da-mi voie sa iti explic eu. Black tie este invocat, de obicei, pentru evenimentele formale, care incep dupa ora 6 seara, gen petreceri, seri dansante sau chiar baluri. Expertii spun ca este o tinuta mai putin formala decat white tie (adica opusul celei black) si mai formala decat tinuta business sau chiar cea informala. (Putin) Complicat, stiu... Si asta pentru ca termenul de white tie nu prea se mai foloseste, iar acum se refera la evenimentele foarte formale in care tinutele de seara si de gala sunt puse doar sub dress code-ul black tie. Din fericire, black tie nu este o tinuta atat de rigida ca cea white tie. I se potrivesc si rochiile mai scurte, dar elegante. Simple as that!

Sursa foto
Un lucru este cert: mi-am creat propriul stil black tie, mai exact un stil chic reinventat, la care am adaugat un strop din personalitatea mea. Si asta pentru ca nu mai vreau sa ma fac de ras inca o data din cauza lipsei de informatie! Si de atunci nu mai plec la evenimente tematice inainte sa ma informez bine in legatura cu tinutele impuse (sau recomandate). Dar pentru mai multa inspiratie, va invit sa vizitati site-ul: http://answear.ro/ - just in case! 

Articol scris pentru SuperBlog 2016!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu