miercuri, 9 noiembrie 2016

Lectura de iarna

Titlul este de forma, poti citi orice carte vrei, oricand doresti, in orice perioada a anului. Dar cum la noi se apropie sezonul sarbatorilor de iarna, adica minunatul Mos Nicolae si Craciunul, adica nasterea Mantuitorului, eu m-am gandit sa imi fac o lista de lecturi pe care sa o savurez in fata semineului, la o cana de ciocolata fierbinte. Chiar alaturi de persoana iubita, ca sa fie tabloul de-a dreptul magic.

Bineinteles ca cele mai bune carti le gasesti, unde alt undeva, decat la editura RAO. Lista cartilor pe care am pus ochii de aici a fost inspirata.

Sursa foto

Cartile fac toate parte din categoria Fictiune Tineri, deoarece ador sf-urile care implica personaje tinere, rebele, interesante, intrigante, poate chiar neintelese si ambigue. Mereu caut personaje in care sa ma regasesc, cred ca acest lucru este cel mai intens sentiment pe care il poate transpune o carte buna, catre citior, printre multe alte sentimente placute pe care o lectura placuta ti le poate induce.


''Timpul a devenit imprevizibil. Tornade de timp ridica autobuze de scoala si le trimit cine stie unde, aduc mamuti pe malurile Tamisei de azi''. Actiunea acestei carti se petrece in jurul lui Silver, personaj extrem de controversat, captiva langa tutorele ei lacom, in conacul Tanglewreck. Actiuni si intamplari care depasesc barierele timpului au loc in aventura acestei carti.

Am ales aceasta carte, deoarece in perioada sarbatorilor de iarna timpul parca intr-adevar are o alta dimensiune. Parca zboara altfel sau chiar sta pe loc in unele momente. Cert este ca ''Tornadele timpului'' merita citita.


''Aceasta este vara pe care Clio a asteptat-o toata viata ei. Scoala s-a terminat. Are o slujba grozava si tocmai l-a cunoscut pe baiatul visurilor ei. Lucrurile nici ca ar putea sta mai bine. Era si timpul sa i se intample si ei lucruri normale''. Poate ca aceasta carte nu este in tema cu anotimpul ce se apropie, dar eu tot am trecut-o pe lista, deoarece mereu am simtit o atractie irezistibila pentru apa, pentru mare, pe care eu nu o pot explica. Dar mereu caut sa citesc tot ce contine cuvantul ''mare'' sau ''apa'' in titlu. 

Iar faptul ca personajul principal este o tanara care mereu se afla intr-o calatorie, clar m-ar inspira si pe mine sa imi urmez pana la urma visul de a calatori.


''Regula nr. 3: Nu te holba la zane invizibile. Aislinn a vazut dintotdeauna zane. Fiinte puternice si periculoase, ei nu se arata lumii muritoare. Aislinn se teme de cruzimea lor - mai ales daca ar descoperi ca le poate vedea si isi doreşte sa fie la fel de nestiutoare de prezenta si existenta lor ca ceilalti adolescenti.  Regula nr. 2: Nu vorbi cu zane invizibile. Acum zanele o urmaresc. Unul dintre ei, Keenan, care este deopotriva inspaimantator si atragator, incearca sa vorbeasca cu ea, ii pune intrebari. Lui Aislinn ii e frica sa-i răspunda.  Regula nr. 1: Nu le atrage niciodata atentia''. 

Recunosc, aceasta carte am mai citit-o si nu doar o data, ci de mai multe ori! Dar atat ce mult imi place, incat nu am cum sa nu o recitesc/recomand. Actiunea o are in prim plan pe Aislinn, o fata ce poate vedea si auzi zane, dar careia ii este frica sa interactioneze cu ele. Ador totul la aceasta carte, actiunea, personajele, intriga si suspansul.

Si inca un mic secret din partea mea: Toata lumea citeste carti de la editura RAO. Cel putin cei din familia mea...

Articol scris pentru SuperBlog 2016!

2 comentarii:

  1. Fascinante alegerile tale in materie de carti.

    In alta ordine de idei, verifica, te rog, setarile pentru comentarii. Nu exista campuri de completat pentru bloggeri din alte parti. (eu am completat cu un blog fictiv doar ca sa ajung la tine) Acest lucru nu te ajuta pentru ca ca descurajeaza cititorii de la a comenta.

    Andreea Vraja - sandydeea.ro

    RăspundețiȘtergere