marți, 18 aprilie 2017

Ce-ai fi, daca ai fi?

Ce-ai fi, daca ai fi
Si tu pentru o zi,
Orice ti-ai dori?

*
Sau unde ai merge, de-ai putea
zbura cu aripi crescute din cuvinte?

*
Nu stiai ca poti creste aripi,
La fel de usor cum scrii?
Pentru ca ale tale cuvinte,
Impletite cu iscusinta intr-o poveste
Sunt tot ce ai nevoie pentru a depasi barierele timpului...

*
Aproape ca as vrea sa scriu
O poezie, dar nu stiu
Daca va place tuturor -
Sa fi-nteles nu e usor...

*
Si cum au fost sarbatorile Pascale,
Am rugat-o pe bunica sa faca celebra ei pasca...
E buna, de te lingi pe degete, un alta!

*
Si as vrea a etira
Pana maine, de-as putea...
Dar timpul este scurt.

*
Si-mi bat clovni la usa
Sa imi aminteasca faptul ca am uitat sa ud o muscata.

*
Si am desenat un chenar,
Cu toate ca n-aveam habar
tehnici de desen.

*
Bunica tocmai pleca la piata
Sa-si cumpere o esarfa,
Si dintre toate ii placu una mai mult decat celelalte - 
Avea un model ce se prindea la gat cu un nasture
ca sa nu o ia vantul...

*
Mi s-a facut dor
sa ma dau in leagan,
Ca atunci cand eram mica si simteam ca pot atinge cerul,
daca ma leganam mai tare.
Ce amintiri frumoase...

*
Dar toata palavrageala asta
despre tot si nimic,
Mi-a facut pofta de drob
(si stiu ca bunica mai are, dinala facut de ea).

*
Mi-am umezit mainile cu cerneala 
folosita la incondeiere (de oua).

*
E tarziu si de subseara
A venit iubitul sa imi sopteasca vorbe dulci si mieroase.
Noaptea e lunga si luna plina ne lumineaza
si parca ne indeamna la pacate...

*
Nu sunt experta, dar am auzit
Multe cuvinte bune la adresa celor care
se regasesc pe lista oficiala a partenerilor SuperBlog.
Cica sunt bloggeri misto, 
cu experienta intr-ale manuit condeiul virtual
si a intortochea cuvinte, pe care apoi le catalogheaza ca si articole.

*
Eu nu sunt blogger partener
Sunt doar un blogger care scrie baliverne 
(vezi cazul de fata).

*
Si stii ce am observat?
Ca inca nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea
adresata la inceput:
Ce-ai fi, daca ai fi?

*
Eu as vrea sa fiu picatura de roua
sau soarece de biblioteca.
Asta depinde de starea pe care o am.

*
Si as vrea, de s-ar putea
Luna sa o schimb pe bune, 
in roata de cascaval! 
Asta este o fantezie din copilarie,
pe care doresc cu ardoare sa o impartasesc cu toti.

*
Da, stiu!
Inca spun baliverne!

*
Dar ce e amuzant - 
Eu stiu
ca asta e imposibil din toate punctele de vedere, mai putin unul:
Pe plan imaginar, nu exista limite
Si asta e bine!

*
Caci atunci cand incetezi sa mai visezi
este momentul in care nu mai traiesti cu adevarat...

*
Asadar,
De esti copil
si chiar om mare daca esti -
Oriunde mergi, sa mergi cu drag,
Sa povestesti, oricand, povesti!

*
Si nu iti faci griji
daca textul nu are coerenta.
Asta nu l-a impiedicat pe Maris Sorescu
sa scrie atatea povesti, indragite de copii
(si nu numai).

*
Articol scris pentru proba nr. 18 Spring SuperBlog 2017!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu